Khamis, 24 April 2014

Aku diserang penyakit?

Aku rasa aku dilanda penyakit jealous..

Aku jealous dia lagi pandai...
Aku jealous family dia lagi bahagia...
Aku jealous dia lagi cantik atau hensem bergaya...
Aku jealous dia lagi kaya...
Aku pun sokmo jealous dia pandai kepimpinan,dia sangat berpengaruh, popular dan hebat hey lah..

Yesss, i think i am like that...

Then I reset back my mind..

Kalau aku jealous kelebihan dia, rasa nak dpt jugak,
Seolah olah aku jealous juga untuk dpt ujian yg dia dapat....dia yang kaya, pandai,cantik dan bahagia itu....ada ujian yg lain...ujian accident, ujian selalu dikacau sbb cantik, ujian keriakan kerana pandai...ujian disuruh byk kerja sebab hebat kepimpinan ...ujian dirompak kerana kaya...dan lain2..

Then, saya tak jadi pun nak jeles...
Then, saya mulai bersyukur apa yang saya ada..
Then teringat ayat ini...al hasyr ayat 10

"Dan orang-orang (Islam) yang datang kemudian daripada mereka (berdoa dengan) berkata: "Wahai Tuhan kami! Ampunkanlah dosa kami dan dosa saudara-saudara kami yang mendahului kami dalam iman, dan janganlah Engkau jadikan dalam hati kami perasaan  HASAD DENGKI dan dendam terhadap orang-orang yang beriman. Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkau Amat Melimpah Belas Kasihan dan RahmatMu".


#istighfar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan