Ahad, 17 Februari 2013

Aku tak nak jadi Rugi...


Kadang kadang kita letih..penat serta lelah…disaat orang yg kita tegur,kita cuba perbaiki..tak jugak terbaiki..tak jugak berubah..

Kita kata:

”Apa beza,aku tegur ke tak ke,same je,buat abis air liur ngan air mata jer”
“Aku nak ajak dia kearah kebaikan,dia cakap aku bajet bagus la pulak..huh parah”
“Aku post2 kat fb,memang khas dan special edition teguran untuk dia,siap tag nama lagi..kenapalah tak insaf2 jugak dia tu?”

Tapi cuba ingat balik...”Allah tak tengok hasil,Allah tengok apa usahamu”

SO,tak kisahlah berapa ramai yang tak terima dakwah kita,at least kita pernah berusaha,nanti adalah modal kita nak cakap kat Allah time ditanya….tidaklah kita menjadi org yang rugi…sebab kita pernah beramal soleh,beriman,berpesan kearah kebenaran,berpesan kearah kesabaran….seperti dalam surah al-asr.

“Demi masa,sesungguhnya manusia KERUGIAN,melainkan  yang BERIMANdan beramal  SOLEH,dan berpesan kepada KEBENARAN dan berpesan kepada KESABARAN…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan