Isnin, 18 Februari 2013

Pencen Kubur!

♥ JANGAN BACA, kalau bukan dengan hati ♥

Andai saya tiada lagi...saya nak sangat post-post saya dishare..sebanyak mungkin..agar bertambah pahala,boleh jadi PENCEN KUBUR..(post-post  yang bermanfaat jela)
Kerana pahala saya sangat sedikit...terlalu kurang...berbanding dosa yg dibuat..berbakul2..berguni2....mybe dah mencapai infinity..
Andai saya tiada lagi..saya takut sangat...jika ada gambar2 saya..yg tak completely tutup...dilihat
 orang...yg pasword fb sya,saya je tahu...(org len xleh nk tlng delete)
sangat juga takut...jika ada org2 disekeliling saya..masih belum sempat saya tegur...saya dakwah....walaupun saya tahu akan kesalahan mereka..


Eh..kenapa emo ni?dah nak mati ke? awak ada sakit apa-apa ke ?

Takkk..tak perlu kena sakit dulu, baru kita boleh mati...Contohnya..boleh jadi brek tak jadi time kita naik kereta...ataupun,pemandu mabuk datang langgar kita time kita hepi-hepi pegang tangan kawan ketika jalan-jalan kat jalan TAR time beli tudung(eh.)....Terjatuh lif ke...terputus kipas ke time tidur atas katil king size lagi enak itu..Tergempa bumi boleh je terjadi bila-bila masa (dahla duk tingkat 16 ni.huh.)MATI?? boleh je bila-bila masa ALLAH nak ambik bali NYAWA yang DIA bagi pinjam...So,kita kena lah  bersedia...dengan Pencen Kubur...(kita selalu je nak kerja makan gaji sebab boleh pencen kan?,pencen kat kubur dah sedia banyak-banyak ke?Time tu sudah takde talian hayat tahu?ataupun nak hutang pahala dengan Along ke jika akaun pahala kita kosong,memang tidak ada kan?Kecuali yang ada,yang dapat bantu adalah amal jariah kita(yang kita derma singgit kat masjid tu) ,anak soleh(kalau ada anak lah,nak dapat anak soleh,jadilah anak soleh pada mak ayah dulu yer),dan ILMU yang bermanfaat je boleh tolong(contonya share article-article islamic)....Jom,jadikan fb dan blog sebagai medan untuk orang lain dapat ilmu yang bermanfaat..automatik kita dapat pahala...Best kan?


~buat jahat berpada-pada (kita kan selalu wat dosa..berpada-pada lah)
~buat baik jangan sekali (buat banyak kali)(^_^)
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan