Jumaat, 8 Mei 2015

Andai Kata


 Andai kata IBU BAPA aku ada seorang sahaja ANAK yang akan tarik mereka kesyurga,

Aku akan pastikan akulah orang itu…

 

Andai KAKAK dan ABANG aku ada seorang sahaja ADIK yang positif,

Akulah akan menjadi orang itu…



Andai DATUK NENEK aku ada seorang sahaja CUCU yang doakan  mereka dikubur,

Aku akan pastikan orang itu adalah aku…



Andai SEPUPU aku ada seorang sahaja SEPUPU  yang selalu ingatkannya pada Allah,

Aku pasti berusaha menjadi SEPUPU yang baik itu.

.

Andai ada seorang sahaja DOKTOR kat hospital aku berkerja nanti adalah Mukmin Doctor,

Aku akan berusaha menjadi DOKTOR itu..



Andai dizaman anak-anak kita nanti, hanya ada segelintir jer IBUBAPA yang berjaya hantar anak ke sekolah TAHFIZ,
Aku akan berdoa, semoga aku termasuk dalam GOLONGAN itu...


Andai Doaku kurang dimakbulkan, aku memohon doa kalian.
Moga malaikat mengaminkan doa itu untuk kalian juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan